Cyberlaw

 

Twitter – cum sa iti faci publica fiecare secunda :)

Mai tineti minte vremurile cand numele de domenii nu intrasera inca in sfera de interes a majoritatii si cu atat mai putin a marilor companii? Daca peste aceasta perioda ati trecut foarte usor sau nici nu ati sesizat-o, cu siguranta v-a atras atentia epoca marilor lupte dintre detinatorii de marci si diversii utilizatori de domenii in cautare de profit obtinut peste noapte. Unii dintre acestia chiar au avut sansa unor investitii profitabile, rezervandu-si din timp nume de domenii din diverse arii de interes pentru a le oferi ulterior pe piata, la preturi cu mult superioare celor de achizitie.

Cand pratica se limita doar la denumiri comune, uzuale, conflictul se finaliza de cele mai multe in favoarea cybersquatterilor, care pareau dispusi sa elibereze numele de domenii in favoarea companiei care oferea mai mult.

De la denumiri comune s-a trecut totusi la cuvinte si expresii ce contineau nume de marci si in acel moment detinatorii de marci si-au facut remarcata pozitia in societate, reclamand dreptul acestora de a recupera inclusiv nume de domenii inregistrate inaintea datei depozitului national reglementar – clar pozitie privilegiata, asupra careia putem spune deocamdata doar “no comment”!

Vremurile s-au schimbat, comunitatea online pare a fi atrasa din ce in ce mai mult de social networking si blogging, ivindu-se astfel la orizont noi posibile investitii profitabile – ID-urile de Twitter.

Recunosc ca nu am remarcat eu asta, ci Networkworld, care deja avertizeaza asupra fenomenului de „Twitter squatting”.

Aceasta noua versiune de instant chat, prezentat ca o forma ce mixeaza social networking-ul si blogging-ul atrage in prezent atat companii cat si persoane fizice, comunitatea online fiind interesata in prezent a dezvolta din ce in ce mai mult ceea ce inseamna „retea” prin invadarea treptata a „spatiului privat”. Pe langa beneficiile unei comunicari rapide si interdependentei specifice, fenomenul prezinta evident si dezavantaje, unul dintre acestea fiind deja mentionat – twitter squatting-ul, pe langa deja semnalatele cazuri de hartuire, prezentare sub o identitate falsa, etc.

Si pentru ca am studiat putin fenomenul twitter am aflat cu surprindere ca „cyberlaw” este „already taken” si, pe langa asta, dar fara sa fiu surprinsa: „ca sunt multi cei care pregatesc bannarea dlui Urban Iulian pe twitter” :))))))))))))

Have fun!

Monica Lupașcu Romanian Lawyer since 2005 with LL.M. in Intellectual Property Law. She currently activates as European Trademark Attorney and internet and technology legal practitioner.   monica.lupascu@nullcyberlaw.ro

Răspunde și tu